Internet Scrabble Club

DUPLICATUL

Duplicatul este un sistem de joc care elimina hazardul : intr-adevar, toti jucatorii joaca cu aceleasi litere in acelasi moment si trebuie sa gaseasca cuvantul care permite obtinerea cat mai multor puncte ( a "topului"), fara a tine cont de deschiderea sau inchiderea grilei.

Inaintea partidei

Pentru a intra in modul duplicat, scrieti 'djoin' in linia de comanda sau alegeti Join Duplicate in meniul Game. Daca nu precizati dictionarul, veti juca duplicat cu dictionarul dumneavoastra implicit. Scrieti 'djoin twl98' pentru a juca duplicat cu dictionarul TWL98. Sau 'djoin loc2000' pentru a juca duplicat cu dictionarul romanesc, Loc2000 daca in momentul respectiv aveti selectionat un alt dictionar.

Trebuie apoi sa va inscrieti  pe canalul de discutii numarul 5 scriind : 'channel +5' in linia de comanda. Acest lucru permite primirea unor mesaje de la calculator privind partida duplicat : inceputul partidei, votul pentru timpul de joc, etc. Pentru a nu mai primi aceste mesaje, ajunge sa va retrageti de pe canal cu comanda : 'channel -5'

Pe ISC, partidele de duplicat se deruleaza una dupa alta cu o pauza de 5 minute intre ele. In timpul acestei pauze,  jucatorii au posibilitatea de a vota pentru timpul de joc pe care il doresc pentru partida urmatoare : 1, 2, 3 ou 4 minute de tur. Durata care a obtinut cele mai multe voturi va fi adoptata si partidele se vor succeda in acest caz fara timpi morti. Pentru a vota, utilizati comanda 'tell loc2000 x’, x fiind cifra corespunzand optiunii alese. Folositi comanda 'tell loc2000 votes' pentru a vedea ce optiuni au fost votate si de catre cine.

Partida

Grila de joc este aceeasi pentru toti, calculatorul extrage 7 litere (toate grupele de litere au obligatoriu 2 vocale si 2 consoane in timpul primelor 15 tururi, jokerul  fiind considerat ca vocala sau consoana dupa caz).

Fiecare jucator dispune de timpul care a fost votat pentru a plasa un cuvant pe grila si a face clic pe boutonul "DONE". Este posibila schimbarea cuvantului si validarea altuia, insa doar ultima solutie va fi luata in calcul.

Este posibil de a actiona mai repede (decat formand cuvantul pe grila cu ajutorul mouse-ului) utilizand comanda dmove in linia de comanda :
Ex: 'dmove H4 pisica' urmat de tasta Enter, va plasa cuvanul PISICA orizontal in H4 pe grila.
Cu aceasta comanda, jokerul trebuie scris cu MAJUSCULE, celelalte litere cu minuscule.

Cel mai rapid, puteti scrie cuvantul direct de la tastatura.Faceti in prealabil clic stanga pe grila, in casuta unde doriti sa plasati prima litera a cuvantului, daca acesta urmeaza sa fie plasat orizontal si un al doilea clic in acelasi loc pentru a pozitiona cuvantul verical. Pentru a sterge o litera, apasati tasta 'backspace' Daca folositi un joker, acesta va fi automat inlocuit prin litera care nu este prezenta pe suportul dumneavoastra. Daca jokerul reprezinta o litera pe care o aveti deja insa doriti sa-l plasati intr-un alt loc tineti apasata tasta caps looks in acelasi timp cu litera reprezentata de joker. Dupa ce ati introdus cuvantul il validati cu tasta 'enter' sau apasand butonul 'done'

 

Puteti verifica daca un cuvant este sau nu corect cu ajutorul comenzii check. Cand nu jucati sau cand jucati in duplicat,  puteti verifica prezenta unui cuvant in lista de cuvinte acceptate scriind in linia de comanda check urmata de un singur sau mai multe cuvinte: 'check cuvant1 cuvant2...cuvantx';  cuvintele trebuie despartite intre ele de un spatiu. Calculatorul va va returna aceasta lista de cuvinte in care cele absente din dictionarul dumneavoastra vor fi urmate de un asterisc (*). De exemplu daca scrieti 'check ban bun bnr  bar bug ' veti obtine ca raspuns ban bun bnr* bar bug* deoarece cuvintele ban, bun si bar se accepta iar bnr si bug nu.

Scorul este intotdeauna calculat in mod automat : va apare jos la dreapta pe ecranul dumneavoastra.

La sfarsitul timpului corespunzator, calculatorul anunta cuvantul (cuvintele) avand cele mai multe puncte si jucatorii care le-au gasit. In  cazul in care mai multe solutii au acelasi numar de puncte, jucatorii sunt invitati sa voteze pentru solutia pe care o prefera: pentru interesul continuarii partidei,  este imperios recomandata respectarea urmatoarelor conditii :

- intotdeauna este preferabil cuvantul care DESCHIDE cel mai mult grila : fie datorita prelungirilor cuvantului (preferabil o singura litera), fie datorita locurilor de scrabble pe care le deschide (sau pe care nu le inchide!).
- pastrarea jokerului cand este posibil.
- sa nu se joace cuvinte-capcana (cuvinte invariable, verbe intranzitive ...).

Cuvantul cu cele mai multe puncte sau inregistrand cele mai multe voturi este astfel plasat pe  grila. Calculatorul extrage apoi alte litere in completare pana la 7 si tot asa pana la sfarisitul partidei, care intervine cand nu mai raman decat vocale sau numai consoane.

Votati pentru unul dintre topurile propuse de calculator cu 'tell loc2000 x’, x fiind cifra corespunzand optiunii pe care o preferati.

In timpul partidei, puteti consulta la lista de cuvinte pe care dumneavoastra  sau un alt jucator le-ati jucat cu ajutorul comenzii 'dlist'. Daca aceasta comanda nu este urmata de un nume, ea afiseaza cuvintele pe care le-ati jucat dumneavoastra. Daca scrieti 'dlist carol', veti vedea cuvintele jucate de carol.

Clasamentul

Clasamentul jucatorilor partidei este disponibil in orice moment prin intermediul butonului "STANDINGS" sus in dreapta ecranului. Acesta afiseaza un tablou al jucatorilor cu informatiile urmatoare :
    -
pozitia in clasamentul partidei
    - punctajul in clasamentul duplicat inainte de partida (rating)
    - numele jucatorului (name)
    - punctajul cumulat al tuturor tururilor jucate (score)
    - numarul de topuri gasite (top)
    - daca jucatorul joaca sau observa partida (active/inactive)

Afisajul acestui tabel corespunde comenzii  'dresult' in linia de comanda. Pentru a vedea rezultatele unui tur in particular, scrieti 'dresult 4' de exemplu pentru al patrulea tur. Lista va arata cuvintele jucate de fiecare jucator.

La sfarsitul partidei este actualizat coeficientul valoric pentru fiecare jucator. Performanta in partida respectiva este calculata ca procent din coeficientul valorica al topului, care este intodeauna 2000. Un punctaj de 60% din top determina un coeficient de valoric de 60% din 2000. Coeficientul valoric al jucatorului este media aritmetica a ultimelor 10 partide din care cea cu cea mai proasta performanta se exclude.

Daca doriti ca scorul partidei curente sa nu va fie luat in consideratie in calculul coeficientului valoric scrieti comanda 'tell loc2000 unrated' .Aceasta optiune este posibila numai in primele 4 tururi ale partidei.  Aceasi comanda este activata automat daca intrati la o partida in curs de desfasurare (din  turul 5 sau mai tarziu).

 Puteti afisa clasamentul la zi al celor mai buni jucatori de duplicat cu comanda 'dbest'. Daca nu precizati dictionarul, se afiseaza clasamentul corespunzand dictionarului dumneavoastra implicit. Scrieti 'dbeste TWL98' pentru a afisa cei mai buni jucatori utilizand dictionarul american; 'dbest loc2000' pentru a afisa primii 20 cei mai buni jucatori de duplicat romani.

Pentru a parasi modul duplicat, scrieti comanda 'dleave' sau alegeti "Leave Duplicate" in meniu

Comenzile pe scurt

djoin

pentru a participa la duplicat. Daca nu specifica dictionarul se considera dictionarul implicit al jucatorului. Folositi 'djoin LOC2000' pentru a participa la duplicatul ce foloseste LOC2000.

dfinger

afiseaza statisticile unui jucator : numarul de jocuri , cel mai bun coeficient valoric, ultimele 10 jocuri, etc. Pentru a vedea statisticile lui carol folositi 'dfinger carol'.
dresult

afiseaza rezulatul general intr-un tabel: coeficient valoric, nume, puncte, numarul de topuri gasite. Pentru a vedea rezultatul din turul 4 folositi 'dresult 4'. Se va afisa lista depunerilor facute de fiecare jucator.
dlist
afiseaza depunerile facute. Pentru a vedea depunerile lui carol folositi 'dlist carol'.
dbest

afiseaza cei mai buni jucatori de duplicat in ordinea coeficientului valoric. Daca nu se specifica un dictionar se afiseaza lista pentru dictionarul implicit. Folisiti 'dbest twl98' pentru a vedea list jucatorilor care folosesc twl98..
dleave pentru a abandona partida de duplicat.